Доброго дня,
шановні присутні! Тема нашого питання, тобто ціннісного ставлення до себе на
перший погляд може здаватись незрозумілою, але насправді вона є глибокою і
широкою. Тому дозвольте почати свій виступ наступним прикладом.
Кілька днів
тому мене запитали, хто більше страждає під час конфлікту, ініціатор чи постраждала сторона. Здається, відповідь
логічна – постраждала сторона, адже її образили чи завдали шкоду. Але виявляється,
однозначної відповіді немає. З однієї сторони в конкретній ситуації більше
страждає жертва конфлікту, але якщо подивитися ширше, то виявляється, що
людину, яка постійно провокує конфлікт, навряд чи можна назвати щасливою. Адже повноцінній,
самодостатній та гармонійній людині непотрібно заздрити, лицемірити, плести
інтриги – у неї все добре, а навіть, якщо виникає якась суперечка чи напруга у
стосунках з іншими людьми, вона вміє адекватно оцінити ситуацію та
конструктивно вирішити проблему. Ця людина вміє себе любити!
В школі,
вдома, на вулиці, по телевізору, Інтернету ми часто стикаємося з проявами
агресії, жорстокості, насильства серед
дітей та учнівської молоді. Ми, вчителі, і ви, батьки, часто розбираємо
конфлікти, які виникають між дітьми. Ми намагаємось вирішити наслідки, а
потрібно лікувати першопричину. Наші діти навчилися писати, читати,
користуватися комп'ютером, вони вміють робити безліч речей! А чи навчилися вони
головному – любити себе! Тут не мова про егоїзм, тут йде мова про повагу до
своєї особистості, почуття власної гідності,
про вміння піклуватися про себе і своє здоров'я, захищати себе від негативу.
Мабуть, саме таку мету переслідує орієнтир, який в цьому році ввели у виховну
роботу школи, орієнтир ціннісного ставлення учнів до себе.
Даний
орієнтир включає в собі багато аспектів:
·
формування в учнів
усвідомлення цінності власного життя і збереження здоров'я свого і кожної людини;
·
набуття знань та
навичок ведення здорового способу життя;
·
формування
позитивного ставлення до дотримання норм етикету;
·
виховання в учнів
самоповаги, адекватної самооцінки;
·
формування емоційної
культури;
·
набуття навичок
розв’язання конфліктів на основі принципів толерантності, тощо.
Всі ці
досягнення допоможуть учням відчувати себе достойно, комфортно, допоможуть
переживати різні труднощі, стати успішними людьми сьогодні і в майбутньому.
Як досягти
бажаного у вихованні дітей та учнівської молоді?
Шляхами
реалізації ціннісного ставлення учнів до себе є насамперед тісна співпраця
школи та батьків, адже лише разом можна оточити дитину тим вихованням, яке
дасть позитивний результат. Важливо бути уважним до дитини, проявляти цікавість
до її переконань, інтересів та життя вцілому, бути не диктатором, а партнером у
стосунках з нею, щоб вона могла довіряти та розраховувати на нас. Необхідно
допомогти дитині розширювати свій кругозір, займатись цікавими справами. Багато
дітей обмежують себе Інтернетом, спілкуванням у соціальних мережах,
віртуальними іграми. Натомість зайнятість дитини у різних гуртках, спортивних
секціях або різноманітні хобі розвивають
особистість дитини, збагачують її життєвий досвід. Вкрай важливим є час, який батьки приділяють виключно дитині для
того, щоб побути разом, поспілкуватися. Дуже корисним для батьків мати з
дитиною спільне захоплення або справу.
Наприклад, фіззарядка зранку чи ввечері або певний улюблений вид спорту,
риболовля – для батьків, догляд за кімнатними рослинами, спільне приготування
обіду в неділю – будь-що. Перетворіть цю справу в сімейну традицію. Це не лише
здружить вас, а зміцнить ваш авторитет в очах дитини.
Наша школа і
батьківський колектив багато досягнув в організації виховної системи. Важливим
моментом є діяльність учнівського врядування. В учнів є можливість впливати на
навчально-виховний процес у школі, робити його вдалим та ефективнішим. Це
сприяє формуванню в наших учнях самосвідомості, самостійності, розвиває
організаторські та комунікативні здібності. Так учні можуть реалізувати та
проявити себе.
Одним із
найвпливовіших факторів виховання учнів, є власний приклад батьків та вчителів.
Щоб навчити когось їздити на велосипеді
потрібно самим добре це вміти. Так і у вихованні. Для того, щоб виховати в учнів
ціннісне ставлення до себе, потрібно і нам вміти цінувати себе.
Сьогодні ви
могли дізнатись, що всього виховних орієнтирів є 6, але не випадково орієнтир
ціннісного ставлення до себе впроваджується першим. Всім відомо, якщо людина не
любить себе, вона не зможе по-справжньому полюбити інших. Тому, якщо наші учні
вчитимуться цінувати себе, вони зможуть навчитися цінувати державу, сім’ю, природу,
працю, культуру та мистецтво. Наше з вами
завдання – допомогти їм у цьому.
Щиро дякую
за увагу! Бажаю всім нам, вчителям і батькам, здоров'я, наснаги, терпіння і
віри в те, що ми зможемо виховати достойних людей!
Немає коментарів:
Дописати коментар